You are here

Tevredenheid patiënten

Jouw ervaringen als patiënt vertellen ons wat we goed doen en waar we onze zorg- en dienstverlening verder kunnen verbeteren. Daarom peilen we systematisch naar uw ervaring en tevredenheid via (online) vragenlijsten en koppelen we daar verdere acties aan ter verbetering.

Enquête 2022

De peiling van het Vlaams Patiëntenplatform van 2022 leert ons dat 58,7 procent van de patiënten die de vragenlijst van AZ Delta invulden een 9 of 10/10 geeft na een verblijf op een verpleegeenheid.  67,3 procent van die groep zou het ziekenhuis ‘zeker wel’ aanbevelen. Voor de dagziekenhuizen geeft 63,3 procent van de patiënten ons ziekenhuis een 9 of 10.  70,4% zou het ziekenhuis ‘zeker wel’ aanbevelen.
AZ Delta behaalt mooie scores op vlak van vriendelijkheid van artsen en medewerkers, informatie ter voorbereiding op de opname; ontslag; medewerkersidentificatie en patiëntenidentificatie.
Verbeterpunten zijn vooral de mate waarin patiënten zich geïnformeerd voelen en inspraak krijgen. Ook privacy blijft een pijnpunt. 

Je vindt meer informatie op de website van de overheid rond de kwaliteit van zorginstellingen, nl zorgkwaliteit.be